Cristiano Ronaldo, Michael Jordan és David Beckham

BECKHAMÉK NYOMÁBAN

Megszállni a lisszaboni Pestana CR7 hotelben, felhúzni a legújabb Air Jordan cipőt, befújni magunkat a legfrissebb Beckham parfümmel és elindulni várost nézni. Egy ilyen napindítás nemcsak a képzeletünkben létezik, hanem bárki számára elérhető. Cristiano Ronaldo, Michael Jordan és David Beckham. Három sportsztár, akik a márkaépítést is a legmagasabb fokon űzik. De mi a helyzet a magyar sportolókkal, ki eredt Beckhamék nyomába és foglalkozik profi módon a saját márkájával? És miért fontos egyáltalán a brandépítés a sportban?

SUPER BOWL-REKLÁMOK: A VILÁG LEGDRÁGÁBB 30 MÁSODPERCE

SUPER BOWL-REKLÁMOK: A VILÁG LEGDRÁGÁBB 30 MÁSODPERCE

Február első vasárnapja nem is jelenthet mást a sportrajongók számára, mint az amerikaifutball legfontosabb mérkőzését, a Super Bowlt. Noha a sportág elsősorban Észak-Amerikában, azon belül is az Egyesült Államokban népszerű, ahogyan a világ többi részén, úgy Magyarországon is rengeteg szurkoló követi figyelemmel az NFL-mérkőzéseket. A csúcspontot természetesen a bajnokság döntője jelenti, azonban a Super Bowl az egyetlen olyan mérkőzés, más sportágakat tekintve is, amely nemcsak a sportértéke szempontjából kiemelkedő, hanem egy külön kategóriát képvisel a reklámszakma számára is.

BAJNOKOK LIGÁJA: SIKER, PÉNZ, FUTBALLCSILLAGOK

BAJNOKOK LIGÁJA: SIKER, PÉNZ, FUTBALLCSILLAGOK

Világ- és Európa-bajnokság híján, az év legfontosabb labdarúgó eseménye minden kétséget kizáróan a májusi Bajnokok Ligája döntő lesz. A mérkőzés nemcsak a sportértékét tekintve emelkedik ki a mezőnyből, hanem marketing és gazdasági vonatkozásaiban is. A BL-döntő arculatát minden évben a rendező városra szabják, a meccslabdát egyedi elemekkel látják el, a jegyekért pedig garantált a túlkereslet, így sorsolás útján lehet hozzájutni. A tét eurómilliókban mérhető, anyagilag mégsem mindig a győztes jár a legjobban.