Cristiano Ronaldo, Michael Jordan és David Beckham

BECKHAMÉK NYOMÁBAN

Megszállni a lisszaboni Pestana CR7 hotelben, felhúzni a legújabb Air Jordan cipőt, befújni magunkat a legfrissebb Beckham parfümmel és elindulni várost nézni. Egy ilyen napindítás nemcsak a képzeletünkben létezik, hanem bárki számára elérhető. Cristiano Ronaldo, Michael Jordan és David Beckham. Három sportsztár, akik a márkaépítést is a legmagasabb fokon űzik. De mi a helyzet a magyar sportolókkal, ki eredt Beckhamék nyomába és foglalkozik profi módon a saját márkájával? És miért fontos egyáltalán a brandépítés a sportban?

Könnyű egy kézlegyintéssel elintézni, hogy Cristiano Ronaldo, Michael Jordan, David Beckham a sportágaik legjobbjai voltak, pályafutásukat és magánéletük alakulását világszerte milliók követték figyelemmel. Azonban rajtuk kívül még rengeteg sportoló van, aki felér a csúcsra, olimpiai és világbajnokok terén éppenséggel Magyarország sem áll rosszul. Az emberfeletti teljesítmény hozhat ugyan ismertséget és gazdagságot, mégsem lesz mindegyik nagy bajnokból sportsztár. Még kevesebb válik valódi márkává. Az eredményesség és az értékesség elválik egymástól. De ha nem elég a legjobbnak lenni egy tisztán teljesítményalapú területen, mi tesz egy sportolót eladhatóvá az üzleti világ szemében?

A MAGYAR VASLADY

Iron Lady. Vagyis Hosszú Katinka. Nem véletlen, hogy a legértékesebb magyar sportolókról készült összeállításokat a háromszoros olimpiai és hétszeres világbajnok úszónő uralja. Hosszú Katinka áttört a népszerű sportsztár keretein és saját márka építésébe kezdett. Noha nem ő az egyetlen magyar sportoló, aki ezt az utat választotta, kiemelkedik a mezőnyből. Mint láttuk, a kommunikációs szakemberek és az üzleti világ képviselői a sportolók eladhatóságának felmérése során a sportoló eredményeinek, a sportág értékének, a személyiség megítélésének és a médiaérték elemzését tartják fontosnak. Ezeket a jellemzőket érdemes tehát megvizsgálni, amikor arra keressük a választ, miért vezet Hosszú Katinka testhosszal a többi magyar sportoló előtt a márkaépítésben.

Zsédely Péter, Sportsmarketing Hungary

A teljes cikk a nyomtatott magazinban olvasható.

Kapcsolódó cikkek