Interjú Tóth Márta főszervezővel
A világviszonylatban is egyedülálló nemzetközi versenyen 17 ország versenyzői és a magyar válogatott csapat méretteti meg magát március 1. és 3. között a Tüskecsarnokban. A nagyszabású rendezvény előkészületeiről, a szervezés fázisairól, a sportág múltjáról és jövőjéről beszélgettünk.
Milyen pozíciót tölt be a Budapest Kupa a világversenyek közt?
Az első szinkronkorcsolya versenyeket a ’70-es, ’80-as években rendezték meg. Mint sok minden más, ez is az USA-ból indult, majd Európában és a többi kontinensen is elterjedt. Először csak világkupák voltak, senior-világbajnokság 2000 óta van, juniort pedig 2013-tól rendeznek, azóta minden évben. Nagyobb ISU-versenyeket Európa-szerte tartanak, de olyan, ahol 70-80 csapat is versenyez, rajtunk kívül csak három van a világon: Salzburgban, Milánóban és Franciaországban.
Idén 18 országból érkeznek csapatok, összesen hány nevezés érkezett?
Jelenleg 76 csapat nevezett be. Plusz-mínusz 1-2, bár a versenyhez ilyen közel nagy változások már nem történnek. A nevezés január 5-ig volt, de még egy kicsit tovább nyitva szoktuk hagyni a lehetőséget, ha marad szabad helyünk. Van egy bizonyos pont, amikor viszont már nem tudunk bővíteni, ha megrendeltük a medálokat, az atlétákat és véglegesítettük a programbeosztást. Újdonság az idén bevezetett online nevezési rendszer, amely nagy segítség mindkét fél számára. A csapatok maguk is könnyebben nyomon tudják követni, hogy miket töltöttek már fel, és mire van még szükség, illetve számunkra is sokkal átláthatóbbak az adatok és a kérések.
Öt évvel ezelőtt indult az első Kupa. Hogyan jött az ötlet?
A versenyt a szülőkkel együtt kezdtük el szervezni, hogy a korcsolyázóinknak legyen lehetősége itthon is versenyezni és megmutatni nagy közönség előtt a tehetségüket.
Milyen a munkamegosztás? Hogyan áll össze a stáb?
Baksay Szabolccsal ketten vagyunk a főszervezők. Én főként a csapatokkal való kapcsolattartásért és a koordinációért felelek, Szabolcs pedig a pénzügyes, a marketing és az IT-vonalat viszi. Ugyanitt szeretném megemlíteni, a pénzügyes kolléganőnk, Brigitta nevét is, aki nagyon sokat tesz azért, hogy minden flottul menjen. Ugyanis sok emberre kell figyelnünk, és ez rengeteg adminisztrációt, gondos könyvelést von maga után. Az utolsó hónapokban még három-négy fő szokott intenzíven bekapcsolódni a szervezésbe. A lebonyolításban pedig már nyilván sok-sok főnek kell részt venni.
Végh Nóra Judit
A teljes cikk a nyomtatott magazinban olvasható.